Album

Här kommer lite inspirationsbilder på albumet som jag gjort till My o Johans bröllop.
Foton som nu finns i albumet är inte med vid fototillfället.
Papper som jag använt är mestadels Pion design till dekoration och chipboard som bas till albumet. 
 
1a sidan - lås med magnet under pappret.
 
 
När du öppnat första sidan dyker detta uppslag upp. Till vänster - se på två bilder här under.
 
 
 
 
I mitten så finns ett litet "häfte" som är knutits fast med fyra blad.
 
 
Till höger ser ni tre små fickor - se nedan öppnad.
 
 
Hela albumet öppnat fullt ut.
 
 
Här ser ni de två fickorna som My och Johan fått själva.
 
 
 
På följande tre bilder ser ni ficka som sitter mitt i albumet.
 
 
 
 
Och till sist så kommer baksidan.
 
 
Detta var ett jätteroligt jobb, men många timmar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Det är helt underbart, finns inte ord att beskriva hur snyggt det är. Ska bli spännande att se nästa :))) klappa dej på axeln och säg hur duktig du är, det är du värd. Tack för att du visar oss och ger oss inspiration.

2013-10-12 @ 20:21:17
URL: http://tantscrappa.blogspot.se
Postat av: Ulla-Britt

Tack Ulla! Tack för alla tips jag fått av dej.

2013-10-12 @ 21:43:14
URL: http://kottemamma.blogg.se
Postat av: Ulla-Britt

Tack Ulla! Tack för alla tips jag fått av dej.

2013-10-12 @ 21:43:16
URL: http://kottemamma.blogg.se
Postat av: Maricelle

Hejsan, Vilket fint album. Så mycket job du har lagt på den. Jag kan tänka mig vilken lycka för den som har fått den. Jag undrar finns det nån tutorial ute jag kan få ta del av? Eller nån liknande? Undrar vilka mått den har? Tack så mycket.

Maricelle

2013-10-13 @ 19:33:04
Postat av: Mait

Fantastiskt! Vilket jobb, tiden bekymrar inte mig men att få till det med färg o mönster - vilken prestation. Skulle gärna vilja lära mig att göra ett sådant album.

2013-10-13 @ 19:34:23
Postat av: Ulla-Britt

Tack Maricelle. Jag har gått en endagarskurs som Tant Scrappa ordnade. Så jag rekommenderar att du tar kontakt med henne och går en kurs.

2013-10-13 @ 20:27:05
URL: http://kottemamma.blogg.se
Postat av: Bodil

Otroligt fint. Och vilket arbete du lagt ner, jag fattar inte hur du hinner med allt.

2013-10-13 @ 22:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0